Min tid i Funäsfjällen börjar rinna ut! I dag var det dags för den sista våfflan. Eller den tillsvidare sista våfflan i Funäsfjällen, för att inte låta så himla dyster. Det är så typiskt att vinterfjällen bjuder på sitt bästa just nu när jag är på väg till varmare breddgrader. Det var dimmigt i morse…
Det är bara att acceptera det. Det är vinter nu. Jag skulle så himla gärna vandra mer, men det känns inte som ett alternativ nu när landskapet är klädd i vitt. Så då tog jag skidorna i stället. Först åkte jag från Högsta Hållan mot Malmbäckstugan. Jag hade räknat med att någon redan åkt där,…